maanantai 14. toukokuuta 2012

kameraa kameraa ja kameraa

2.4
En muista paljoo, koska unohin kirjottaa päiväkirjaa :"( . Ruokavalkällä törmäsin songhunin kaveriin (siihe joka oli napannu mut kiinni ku meinasin vetää flipat siel jalkkis kentällä) Sit ku jäin siihe juttelee hetkeksi, niin kohta mun ympärilla oli kauhee poikaryhmä kyselemes kaikkee maan ja taivaanvälillä :D

3.4
sateinen päivä. Hyi en tykänny yhtää... -.- Menin kouluu Changhumin kanssa (meijä luoka nörde poika toosi ihana :D ) KOulussa päivä alko ja jatku tavalliseen malliin.Ruokavälkällä + ruokailussa tää mun ihana kameramies sai päähänsä kuvata mua iha koko aja. Oli hiukkasen kiusallista syödä siinä ku kameramies kuvaa kaiken ja sit kaikki oppilaat kyttää siin olan takana.. -.-....
Kävin sit yhel välkällä ku olin menos kioskille ni Hilperi (minchol) ja se oli eile luvannu ostaa mulle snäksii kaupasta koska oon antanu sille nii paljo, ni sit se otti mut mukaansa ja sit osti jotai snäksii ja sit sain syädä niitä paaaaljon. :D Ihnana. Mun ei siis ite tarvinnu tuhlata rahojani <33 Ruokavälkällä pelasin läpsyä sit Chinun, taheen ja minyongin kanssa. (taahee lyö niin kovaa.... :"(((( auts... xD ) Sit höpötettiin siin kaikkee mahollista (kamera mies kuvas koooko aja) sit kohta chinu ja minyong pääs haastateltavaks. Käytii sit omman ja a-hyonin kanssa kahtomassa yhtä masiinaa saanko siitä rahani pihalle, mut en saanu. Joudun siis raahautuu jonnekki peräreikään aina hakemaan rahani... huoh...  T_T--  Taekwandossaki oli tosi kivaa. Ei läheskää nii rankkaa ku viime kerralla. Sit se kwachannim (pääjehu taekwandos xD) ni puhu mut ympäti et ronttaan sen kameramiehen mun taekwandoon koska en ollu tosiaa antanu tulla sen aikasemmin sinne. (miksiköhän.. sitä sopii miettiä) Sit sinne ilmesty taas sen yhen tytöt isoveli <- mun ikäne. Seki sit halus ottaa must kuvan.... Tähä alkaa jo pikkuhiljaa tottuu. xD Illalla sit mun rakas tietokone otti ja sano sopimuksen irti.... :"(((

4.4
Mun oli tarkotus pitää suomi esitelmä, mut koska mun tietokone hajos ni sinne meni seki... jeees... NO lähin siinä 12 aikaa pdnnimin kanssa. käytii ostaa yhes parie baguettista kaikkee kivaa mutusteltavaa (se makso kainen höhöö) Seoulissa meillä oli yfun follow up meeting. Puettiin sit hambokit päälle. Sit opeteltii korealaista perinteistä kumarrusta ja teeseremoniaa. SE TEE OLI  HYVÄÄ!!! (ja mä olen teen vihaaja) Oli kyll vähä hankalaa. ( ai niin käytiin tätä enne pdnimin kanssa es centteris viemäs mun kone korjattavaksi. Ne sano et siin oli emolevy rikki, mut eipä tarvii kuulemma maksaa mitää, ja kestää pari päivää et saan sen takas!! Näin koreassa, suomessa sä venaat 2kk et saat konees takas himaan ) follow up meeteingin jälkee mentii suomiporukalla + frances ni syömää. Mentii käymää sie pankissa, no kaikki muut sai rahansa pihallle... arvatkaas kuka jäi ilma... :"( ... NO matkalla nähtii sit joku random poikaryhmä ja ne rupes heiluttaa ja huutelee et I love you, ja staffii . xD Kotona tein sit suomiesitelmän appan koneella uudetsaa ja sit vaa nukkuu.

5.4
Tänää olin päättäny et mun päivä tulee olemaan täydellinen. NO niin se sitte oliki. :D KOulussa oli oikein mukavaa. Hengailin vaa taaheen ja chinun kanssa. Englannin tunnilla pidin esitelmän suomesta. ja totesin et osaan paremmin enkkua ku meijä enkun ope.. Yritin selittää suomessa tätä meijä kurssi tsydeemiä et siitä johtuu et aina ai aamu ala samaa aikaa, mut ei se oikein tajunnu.. T_T... Jäi kyll kamalasti asioita kertomattaki ku tuli black out siinä si. NO otin vahingon takas ja ku pdnnim haastatteli mua ni kerroin sit loputki. (koska tää kaikki tuli kameraan) ja joo nyt sit koko korea tietää et ANGRU BIRDS on suomesta  xDD koska ystävällisesti valaistin kaikkia. (tuli myös telkkarista) Liikunta tunnilla pelasin open ja pyongchanin kanssa sulkapalloa. Enkun tunnilla juttelin sit muute korvis pojalle (jonka nimeä en viekää muista) niin kohta siin oli mun ympäril parvi ihmisii tappelemas et kuka o mun paras kaveri xD Siin oli joku tyttö ja songhyon, muistutti koko aja siin et oon ostanu sille hampurilaisen. Sain ruokavälkälläki ennätys määrän tuijotusta kiitos kameramiehen. Ja ku olin lähös himaan ni sain 5 jätkält high fivet siin matkalla. (pdnnim totes vaa et joo kyll sull ainaki kavereita o xD )
TAEKWANDO-......... -.-... oli... katastrofi... kiitos... kameran.....
NO sit ku tää oli finiitto, ni se tytön isoveli hyonsok ilmesty taas siihe paikalle ja päätti et hän saattaa mut himaan. NO sit kävelin sen kans taekwandosta himaan. Mukava heppu myönnetään. xDD

6.4
KOulua taas vaan 12 asti. Sain hwarimilta 3 tikkaria <3 ja sit eile joku random poika oli tullu sanoo mulle et sill o huomen synttärit et mun pitää hommaa sille lahja. No sit olin hommannu sille kasan tikkareita ja suklaata ja kävin lahjottamassa ne sille. Oli onnellinen. :D en menny syömää koululla vaan menin pdnnimin kanssa syömää hampurilaista. Sen jälkee alko mun metsästä immigration paikka kartan kanssa. Appa oli aamul selittäny mulle et pitää mennä johonki jeeraan kahella bussilla. no sitte mentii. ja voitto!!! löysin sen jopa!!! hohoo!!! Sit saatiin siel erikoiskohtelua kiitos kameran. Tyylil muute ois pitäny venaa yli 2h jonossa mut koska jos o kameramies kainalossa ni pääsee kiilaa KOKO jonon ohi. (kannattaa kokeilla :DD ) No sain paperit onnellisesti täytettyä, ja appa tuli hakee mut sieltä autolla. MEntii sit käymää jollai linnotuksella. Siel linnotuksel oli sit valehtelematta pari kolmesataa muuta lukiolaista luokkaretkellä tai jotai ja koska mull oli koulupuku päällä niiin..... HUH huh... Sain kuulla KAIKILTA vastaan tulijoilta vähintää WOOW ku ne näki mut. Ja joka toinen oli sillee et: oOOh ipputa! (nätti/kaunis) ja monenkohan valokuvakansioon pääsinkää. Sit mentii testaa  jousiammuntaa. Mun taakse keräänty hirvee jätkälauma.... (pikkusen  paineita oli... o.o" ) JA aina ku osuin maaliin ni kuulu OOOO!! ja sit ku meni huti ni kuulu AAA.. (tää tuli kaikki kameralle ja näytettii telkkaritsta xD arvaa naurattiko jälkee päi )
NO illalla ku tulin himaan ni soitin bomchinille (kirkko poika) koska tänään oli pitkäperjantai ja olin kuullu chinulta koulussa et kirkol o joku juttu järjestettynä ni piti kysyy. NO sit mä höpötin sen kans siinä tunnin kaikesta muusta paitsi kirkosta. ja se sano mulle et oon muka paljo hauskempi ku mitä se oli luullu et oon. ( se oli luullu et oon ujo.. o.o... AI MÄ VAI?? se johtuu vaa et kukaa järkevä suomalainen ei oo täysin virkeenä sunnuntai aamuna 8-9 aikoihi... ) NO sit mä kuitenki menin illalla siihe kirkko tapahtumaa.. Oli kyll kokemus. Korealaiset on kyll tosi hartaita. puolet porukasta itkeskeli siellä. Ja sit naulattii ristii nauloja ( siel oli niinku 5 eriväristä naulaa ja sit joka naula tarkotti eri syntiä) ja jokasen piti käydä naulaamassa. Ton jälkee bomchin saatto mut vie bussi pysäkille.

7.4 lauantai
Olin sopinu tapaavani pomchinia. Sit aamulla aikasee ylös ja raahauduin puol unessa indogwonille. ja olin vie tyylikkäästi myöhässä kiitos bussin. Mentii sit johonki paikkaa syömää tonkatsua.se makso, (tääl pojat maksaa aina kaikki jos ne liikkuu tytön kanssa, tai no ainaki mulle on maksanu. kkk) Sit vaa käveltii ympäriinsä ja juteltii mukavia. JEES, pääsin tutustuu ensimmäiseen kirkko kaveriin oikein kunnolla. Oli hauskaa kyll. Sain myös kuulla et jos koreassa lopettaa lukion kesken ni sit on hankala päästä jopa kirkkoon... O_O.... Olin sillee, et mitä se kirkkoo pitäs kiinnostaa onks joku lopettanu koulu keske vai ei.. eihän sie sen  takia olla... Sit venailin pienen ikuisuuden siin samal julian soittoa. No sit raahauduttiin yatappiin miittaa julia koska sain siltä rahaa <3<3 (koska mun kortti ei toiminu ni mun ja julian äiti oli säätäny) pomchin sit saatto mut sinne, ja käytii sit porukalla syömässä yhessä hampparia. yllätys yllätys. ( OLI HYVÄ ET TULI KOSK OLISIN NIIIIIN EKSYNY MATKALLA YATAPPIIN JOS SE EI OIS TULLU... )

8.4 sunnuntai
Aamulla aikane herätys tekee kimbappii koska matkamme suuntasi EVERLANDIIIN!!! (sairaan iso huvipuisto! ) siel oli kyll mahtavaa! Ja kaikista parasta oli et ei tarvinnu ostaa lippuja (kiitos kameramiehen) ja  ei tarvinnu jonottaa (kiitos kameramihen) jos olis tarvinnu jonottaa ni yhtee laitteesee ois menny 2 tuntia venaillessa. höhöö! käytii siel everlandissä safarilla. Nyt oon sitte nähny leijonnan, karhun ja tiikerin puolen metrin etäisyydeltä. Ton jälkee sit korealaisee saunaa! se on sellane 3 kerroksinen mesta. 1 kerroksessa on puoli miljoonaa erilaista allasta/ammetta) tokakerros oli oleskelu paikka jos miehet ja naiset oli samassa, ja siel oli sit kans kuumia huoneita. eri asteisia. ja kylmähuoneita. ja hieromatuoleja ja kioski josta sai jäätelöö ja naposteltavaa, ja siel lattial nukku porukkaa. 3 kerrokses oli sit leffa huonni, tietsikkahuone hierontaa, ja mitä muuta lie. WAU!! ja lysti makso alle 5 euroo. :DDDDD (siel mestas voi olla myös yötä)

jeeps tällasta tälläkertaa. Ku kerra ollaa nii paljo kyselty ni kerron nyt et joo,  osaan mielestäni hyvin koreaa, kiitos sen 2 vuoden opiskelun (joka oli hyyyvin hajattunutta xD ) jonka tein suomessa, koska mulla oli sit hyvä pohja mille rakentaa mun kielenoppimista. Nyt ku oon ollu tääl jo 3kk ni pystyn käymää jo vähä syvällisempiäki keskusteluja jotenki. et jos ootte joskus tulossa tännepäin suosittelen HYVIN läpimästi kielen opettelua. Sillä iha oikeesti, tääl nää ei osaa enkkua. Mun koulussa ei oikeesti osata.... (se on varmaa osa syy miks opin nii nopsaa ku oli pakko) mä kommunikoin kavereitten kanssa jo melki pelkästää koreaksi. ei ne enää alota enkkua mulle puhumaa, vaan yrittää selittää vasta set enkulla jos en tajua mitä ne höpöttää.
kameramies oli ihan koko päivän niskassa kiinni...

mut nukkumatti kutsuu, ^^ näkemisiin

8 kommenttia:

  1. Voi mä oon niin kateellinen sulle! Haluun vaan enemmän ja enemmän sinne ku tätä luen..no mut oon ite ens vuonna ajatellut hakevani vaihtariks koreaan^^ kivasti oit muuten blogin ulkonäköö muuttanut, me gusta xD

    VastaaPoista
  2. mun mielestä ois tosi hyvä jos kirjottaisit tänne yhen postauksen aina jostai tietystä tapahtumasta ja kuvia kans siitä eikä tolleen "päiväkirjamaisesti".:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on vähän ku mun päiväkirja mun perheelle ja kavereille ja muille jotka on kiinnostuneita koreasta ja haluaa lukee mitä mun elämääni kuuluu, ni luettavaksi. Sen takia kirjotan tällee ^^

      Poista
    2. Just tämän takia että pidät kolmen viikon välin ja sitten uudestaan jatkat siitä mihin on jääty? ehkä ihmisiä kiinnostas lukea miten sulla tällä hetkellä siellä menee eikä kolme viikkoa sitten:D komppaan siis toista anonyymia ja kehotan kirjottaa enemmän postauksia ja ei näin päiväkirjamaisesti niin näitä on kiinnostavampi lukea ainakin minun mielestäni:) Kuvia ois kiva kanssa katella.

      Poista
  3. Terppa mussukka!

    Hähähäää Mä nauran sulle valmiiks!! Kosk meil on koulussa nyt yks aika -hirveä- jakso. Joka aineesta yo vihko, esitelmiä (ruottikskin!) miljoona kirjotustehtävää, yo kuunteluita ja Paljon muuta! Et terve vaan kun tuut takasin~!!

    Ja missä mun lelukauppakuvapostaukseni viipyy???? Ja paketti?? Ja miks poikaa ei näy devissää??

    Kirjoitteles nopeesti ja lähetä kirje kun voit!!

    The Might Mafioso kiittää ja kuittaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No onneks mull o sit inoko täti himassa joka ystävällisesti auttaa mua niitten täyttämisessä XDD Kunnon lelukauppaa en oo löytäny vielä ni en oo pystyny tekemään. Paketti tuleee... joskus, ku saan taas aikaseksi jotai. MUT SE ON HYVÄ!! joten kannattaa venata. ja siin tulee sit puol miljoona kirjettäki mukana :DDD

      Poista
  4. Kuvia kiitos:) "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.."

    VastaaPoista
  5. ei oo susta taas pitkää aikaa kuulunu :) kai oot viel hengis?

    VastaaPoista