sunnuntai 22. tammikuuta 2012

Vierailuja ja Valmennusta

Heee, sain itteni taas tänne kirjottelemaan mun kaunista blogia! :) Ensin haluan kiittää komentoijia kiitos teidän ihanista kommenteistä :) 
Elikkä siis vaikka mitä kivaa kaikenlaista on tapahtunut! :)) aloitetaanpa vaikka siitä kun kävin kaksiviikkoa sitten ihanalla korealaisella vaihtarilla Hyunjinilla kylässä :D
Eli siis oltiin sovitty Hyunjinin kanssa että mä tulisin käymään hänen hosteillansa joten niinhän minä sitten lähdin käymään siellä ;D Hyunjin laitto mulle heti ekana ku tultii korealaista HYVIN HYVIN tulista ramyunia (shin ramyunia) Mut taytyy kyllä silti sanoo et hyväähän se oli, vaikka tuli sitä vettäki siinä sivussa pari litraa latkittua xD Sitte illemmalla Hyunjin ja mä ruvettiii kokkailee Kimchijigeä joka koostuu siis: kichistä, tonnikalasta. sit tietty riisiä kasviksia ja jotain mystistä chilitahnaa :DD MUTTA OLI HYVÄÄ!!! (ja tulista xD)
ollaan tässä tosi kauniina Hyunjinin kanssa xDD
 Että tämmöistä :)

Sitten tossa nätisti 13 päivä perjantaina meillä alko YFU:n lähövalmennus joka kesti siis perjantaista lauantaihin. koska Hyunjin oli tulossa sinne valmennukseen niin mentiin Hyunjinin kanssa samalla junalla. :) (se oli ollu toosi ihana ja hommannu paikan mun lähetä junasta ku olin ostanu jo sitä ennen lipun) ja meidän kanssa samlla junalla tuli myös japanilainen vaihtari Sora. :) Tuona kauniina aamuna minä siis meinasin nätisti missata junani helsinkiin, mutta ONNEKS kerkesin just paikalle ku juna saapu ;D
  Junassa kävin hyvin henkeviä keskusteluja Soran kanssa xD. Se oli iha kummissaa ku mä hölötin sille sen minkä kerkesin ku se oli tottunut ns "normaaleihin suomalaisiin" jotka tykkää olla tuppisuita xD Sora näytti mulle hienoja kuvia Okinavalta (jossa siis hän asuu). :D Kelpais mullekki xD
  Kun saavuttii helsinkii vihdosta viimein nin venailtii Dongukia (jota myös Kim:iksi kutsutaan) Sitku herra vihdosta viimein raahautui paikalle lähettii käppäilemää pitkin helsinkiä. sitte Hyunjin ja Donguk päätti lähteä käymään korean suurlähetystön jossai kirjastossa tai jotai, sit mä ja Sora lähettii käppäilemään hesan kaupoilla :D Se löysi sieltä ittellensä hienot tumput :) Hyunjinin ja Dongukin tultia takas käytii syömässä ja seilaamassa UFF:illa tän jälkee mentii Yfun toimistolle jonne tuli myös kolmas korealainen: Nuri <3<3
Toimistolla leikittii kaikkee söpöjä leikkeja ja kuunneltii juttua vaihtovuodesta ja tällasta. Kävin myös hyvin henkeviä keskusteluja Soran ja Dongukin kanssa :DD Miulla oli oikein hauskaa koko perjantain. :DD
Hyunjin ja Nuri joka hypp's just oikeella hetkell' xD



mun sushit jotka söin illalliseksi xD oli hyvää vaikka en yleensä tykkääkkään sushista :DD <3<3
Lauantaina olikin sitten enemmän teoria päivä ja meijän vanhemmat tuli sillon paikalle minun tapauksessa vain Äiti :) Meitä korea lähteviä peloteltiin kyllä tuona päivänä oikein olan takaa.. O_O.. vielä oon kuitenki koreaan ihan 100% lähössä xD vaikka aikamoista settiä tulikin. no näillä mennään ja koetellaan pärjäillä ;D

Tämmöstä tällä kertaaa :)) Ainiin joo ostiin tosiaan uuden läppärin koreaa varten (vaikka entiset vaihtarit oli sitä mieltä et kone jätetään kotio... köh köh** xD) Ja sain taidokkaasti asennettua tähän itelleni korealaisen näppäimistön et pystyn kirjottamaan hanguleillaki jotaki :DD

mun söpö koneeni xD


Sitten vielä isäntäperheestä sen verran, että me koreaan lähtevät ei olla siis tosiaan saatu vielä niitä... et niitä sitten odotellessa :)))  Että tämmöstä :)) voi että ku mulla ois ollu vaikka mitä muitaki kuvia vielä tolta valmennukselta mut en oo vie kerinny pyytää ihmisiltä lupia et saanko laittaa heidän kauniit pärsyänsä tänne :)) Ehkä vielä teen jossai vaiheessa sellasen söpön kuva postausken jahka kun kerkiän >DD 안녕

torstai 29. joulukuuta 2011

50 yöt YEI!!!

Hohohoho eli kuten otsikkokin noin iloisesti sanoo on enää 50 yötä koreaan!! muahhhaaaa
NO mitäs tässä Joulu meni tosi kivasti, melkein voisin sanoa jopa täydellisesti! :D Sain lahjaksikki kaikkee kiva kuten esim:
hohohoo, tossa on mun luvattu pakollinen kuva xDDD 
Jepulis että sellasta. Mitään uutta ja ihmeellistä tässä ei oo nyt tapahtunut. Mull on ehkä enemmän kerrottavaa kahen viikon päästä jahka meil on ollu toi lähtövalmennus YEI!! Sinne ois ainaki näillä näkymin tulossa jopa 2 suomessa asustelevaa korealaista vaihtaria :DD Tän valmennuksen takia joudun kyllä lintsaamaan "valitettavasti" köh*köh* koulusta tuon perjantain joka on sattumoisin tällee kivasti 13 päivä xD saas ny nähä mitä tästäki tulee.

Juu mut ei mulla oikein muuta. Lähen tästä mummolaan huomen tai lauantain uuttavuotta viettelemään, ja nii tosiaan, ens viikol oon menossa käymään tapaa taas Hyun-jinia tällä kertaa meen ite visittaamassa sen kotona ku se oli viimeks meill. :))

keskiviikko 21. joulukuuta 2011

Joulua odotellessa :D

Siitä onkin pitkä aika ku viimeks kirjottelin tänne. Paljon asioita on tapahtunut tässä välillä :)) Tapasin esim yhen suomessa olevista korealaisista vaihtareista Hyun-jinin. :D Tosi mukava ihminen on täytyy sanoa. Tulipaha samalla testattua paljonko oikeestaan pystyn puhumaan koreaa. Puhuin jopa enemmän kuin luulin että puhuisin :D Hee! Yleensä nääs meen iha lukkoon ku pitäs puhua esim: ruotsalaiselle ruotsia tai japanilaiselle japania jne. Mutta nyt jostain syystä ei tullu sellasta tunnetta mikä on aika ihmeellistä :DD
Tämän lisäksi oon nyt saanu maksettua viimeisen laskuni joka oli siis suuruudeltaan sen 3115 euroa!! HUHUH! No mut nyt ei ainakaa enää tarvitse murehtia sitä! Sain myös YFU:lta apurahaa mikä oli SUURI helpotus mulle!!! KIITOS YFU!!!
  Tän liskäksi tossa pari päivää sitte postilaatikosta tupsahti ensimmäinen valmennus kirje. :D Siinä oli vaa perus juttua vaihtari vuodesta tms.. Ja aikasemmin sain YFU:lta sen kirjeen jossa oli tarkka lähtöaika (17.02.2012 klo 17.30) sekä sellainen TO DO lista jossa luki asioita joitk pitäs tehdä valmennukseen, kuten esim hankkia joku korealainen kirja ja lukea se. Itellä ei tällä hetkellä oo mitäö koreaan liittyvää kirjaa, koska oon opiskellu melkein kaikki mun koreani: "Talk to me in korean " sivustolta joka on IHA SIKA HYVÄ!!
Eli siis joo mun valmennus päivät ois Helsingissä siis 13-14 päivät!! EI enää pitkästi!!!
Ai nii joo ja tosiaan meinas jo unohtua, Olin Helsingissä jouluostoksilla ystävieni kanssa yks viikonloppu ja siellä mä sitten treffasin kaksi muuta koreaan lähtevää vaihtaria eli: Juliat ja Ruusun!! <3<3 Ihania ihmisiä molemmat!!! Käytii porukalla syömässä korealaisessa ravintolassa!! NOMS!!!! ton ravintolan pitäjä tuli höpöttämään meille siinä ku venailtiin ruokaa. :D Oli tosi mukava hemmo!

   Joulu lähestyy lähestymistään (KOLME YÖTÄ JOULUUN ON!!!! xD) Oon saanu jo kaikki lahjat ostettua onneks! :D HUomenna ois vielä viimenen päivä koulua ja sen jälkee pitäs raahautuu vielä hetkeks töihin mutta sitte alkaa loma! Saa kyllä nähä kauanko pääsen viettämään lomaa ku töitä tulee joka suunnasta. Tajusin myös tänää et HEI mulla on enää vaa 58 yötä until Korea!!! HOHOHOOO. Matka vaan lähestyy lähestymistään. :D No mut ei se kyl MUA haittaa! xDD Tajusin myös et hei mullaha on enää about 4 viikkoo kouluu jäljel tääl suomes enne koreaan lähtöö.. WOU!

Ja oon vihdosta viimein tajunnu miten tänne laitetaan kuvia xDD mut en kyll vie jaksa laittaa niitä ku pitäs käydä ottaa ekaks pari kuvaa. :D Varmaan ainaki seuraavassa postauksessa tulee kuvia! (se oli lupaus :D) Voisin myös varmaan tehä sellasen postauksen jossain vaiheessa jossa kerron et miks halusin lähtä just Koreaan tai jotain tollasta. Kattoo nyt miten tässä kerkiää ku vähä on kiirettä pukannu ku on koulun ja töiden välillä joutunu juoksemaan tässä. Mut hei joo kaikille oikein HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTAVUOTTA!!! :DD

keskiviikko 9. marraskuuta 2011

100 days until Korea!!

JEI!! Enää siis 100 yötä koreaan! (kyllä, se on lyhyt aika xD)
Blaaah en malta oootta xD Mitään ihmeellistä ei oo vieläkää toistaiseksi tapahtunut... Paitsi että sain toisen kirjeen yfu:lta. Siin oli meijä tarkka lähtö aika. Eli siis lento 17.2.2012 kello 17.30. Eli siis iltalennolla mennään. :D Passaaa mulle ni saan nukkua... tai ainaki voin yrittäää nukkua lentokoneessa. Mulla on kyll vähä sellane kutina etten taida kauheesti nukkua tuol koneessa saatika sitte edellisenä yönä. Noooo sitte mennää koreaa silmäaluset mustina xD
hmmm.. mitäs muuta. Tässä kohta mulla alkaa toisen jakson koeviikko et siihe pitäs täs kohta alkaa lueskelee... Ku tosiaan siinä yfu. paperissa jonka sain sanottii ettei sais olla yhtää 5 tai 6 eikä kyll paljoo 7:kojakaa.... jännäää.... onneks mulla ei ainakaa vie TOISTAISEKSI ole yhtää 5 ja 6 mut seiskoja kyllä valitettavasti löytyy... Mua vähä tahtoo jännittää toi ruotsi, ko en oo ruottis mikää priimus ja meil o kuulemma vaikean kurssi menossa ja ruotti ope pelotteli et yleensä numero putoo täs kurssis kaikilla kahella numerolla..... Auts.... NOOO opiskellaa sit paaaaaaaljooooooon että saan hyvän numeron siitä :DD

No mut kyll tää tästä. :D päivityksiä tulee enemmän sit jahka mulla on taas jotai kerrottavaa. :) ja kuvia sit kunnes opin laittaa niitä tänne. Toivossa on hyvä elää, et ehkä m joskus opin sen kuvan laittamis taidonkin xDD

sunnuntai 9. lokakuuta 2011

papereita ja lähtöpäiviä ^^

Tän viikon alussa postilaatikkoon tupsahti kirje yfu:lta jossa oli siis tieto et mun paperit on tarkistettu ja lähetetty koreaan. :D MAHTAVAA! olin NIIIN varma  et ne paperit tulee vie mulle takas ja joudun täyttää ne uudellee tai jotai vastaavaa.
niis papereis puhuttii passistaki, et siit pitäs lähettää kopi, ja sen pitäs olla voimassa vielä puolivuotta lähdön jälkeen, ja mulla on täll hetkel sellane passi joka ois just sen puolvuotta voimas, et pitää vie varmaan varmistaa ja soittaa yfu:lle et kai se käy.
 Siin paperis myös luki et lähtö ois 17 päivä helmikuuta, jos oikein muistan. :) sinäänsä harmi jos se on 17 päivä eikä 18 koska meijä koulus ois kakkosten vanhojen tanssit, eli kaikki mun kaverit mennöö tanssii, ja mua ku´yll jää vähä kaivaa hampaankoloon jos en pääse näkemään niitä, mut ei maha mittäää, ja sitä paitti pääsen sit aikasemmin koreaan. :D ja jos hyvä tuuri käy pääsen ehk näkemään niitte tanssi jos se lento ois iltalento. :)) Mut en ala vielä miettimään asiaa ton tarkemmin , kattoo sit ku se varmistuu kunnolla. =)

Eli siis joo oon nyt täyttäny vihdosta viimein 17. :D sain synttärilahjaks kameran.... tai oikeemmin sanottanu tulen saamaan kameran synttärilahjaksi, kunhan pääse ostamaan sen. xD haluun kyll ehottomasti VIHREEN kameran!!! mietin eka et otanko punasen, mut sit aattelin et njää haluun vihreen kameran. :D kamuilta sain ihanii hius tuotteita, tyylil suklaa ja vanilija samppoita, ja suihkugeeliä, sekä hius naamion, ja hiusten kuumuus soija suihketta. :) sain oikeestan kaikki mitä olin toivonukki. :))

 Hmm... mitäs muuta, ainii joo oon siis maksanu nyt toisen vaihtari laskun tossa 5 päivä tätä kuuta, ja se oli taas se semmoset 2385 euroa, ettei iha mikää pieni summa, vielä ois yks lasku maksamatta joka ois tarkotus maksaa tossa joulukuussa, ja sen summa ois sitte ihanat 3115 euroa tai joitai jos oikeen muistan... huh huh....
  Kuvia mä laitan tänne ihanaan blogiini jahka jaksan opetella et miten ihmeessä ne laitetaan tänne bloggeriin xD voin tällee sanoo et EN tosiaankaan oli mikään tekniikan ihme lapsi et mull ovi hiukkasen kestää ennen ku opin ees mitää nii yksinkertaista xDD

Joo ja ihmiset kommenttia saa heittää jos haluaa! =DD kommentit on kivoja, ja kaikkee saa kysyä, vastaan parhaiden taitojeni mukaan.

keskiviikko 7. syyskuuta 2011

Hmmm...

Eli siis joo, kuten varmaa kuvasta näkyy, mun kaunis blogini on saanut uuden tosi taidokkaan ulkomuodon. :D Se edellinen oli joku hyper tylsä ni kyllästyin siihe. Voi kyll olla hyvin silti mahollista et tää saattaa muuttuu täs viel. ^^ Joo eli mitää mielenkiintoista ei oo siis vielä tapahtunu mun lähdön kannalta. Seuraava vaihtari laskuki pitää maksaa vast tos ens kuussa. Oon vaan ollu töissä ja koulussa, sen minkä oon kerinny. :) Ei mulla tätä nykyä paljo muuta elämää ookkaa.
Mun synttärit pitäs olla tos koht 2vk päästä et niitä odotellessa, jos vaikka sais sen uuden kameran, jonka vois sitte raahata mukaa koreaan. :D Mulla ei myöskää toistaiseksi oo mitää käsitystä et oliko ne mun paperit kunnossa vai pitääkö mun vielä korjata niitä.. o.o Toivottavasti ilmottavat pian, en malta enää oottaa.
Just tos vähäaika sit laskeskelin et ois semmoset 24vk until Korea, jos myö siis lähetää samaa aikaa ku noi jotka lähti tänä vuonna. =DD ne viikot tulee kyll menee tosi nopee koulun ja töiden lomassa. ^^
Jooh mutta YFU:n kirjettä odotellessa menempä tästä vaikka tekemään nuo historian ja Yh:n läksyt ku ne katsoo niin odottavasti tossa vieressä. xD

maanantai 8. elokuuta 2011

Kohta kouluu---

Eli siis, pitkästä aikaan tänne taas kirjottelen, ja voi vitsi et mull on omaperäisiä otsikoita xD
Joo, mut siis asiaan, eli nyt olis jo ensimmäinen vaihtarilasku maksettu, jonka suuruus oli semmoset 2390 euroa... eräpäivä oli tos 5.8 (sinne meni mun kesätyö rahat... :"(  )
Olen myös saanut jo toisen hepatiitti A ja B (twinrix) rokotteen tähänmennessä ja viimenen sellainen pitäis käydä ottamassa tossa Joulukuun loppu puolella, luultavasti 20 päivä eli just sillee nätisti enne jouluu. :D
 
Mitäs muuta... hmmm, joo siis keskiviikkona alkais koulu, eli mun lukion toinen vuosikurssi starttais käyntiin, (ja olin pahis ja tilasin kirjat vasta tänään... ^^;, opet tykkää hyvää ku mull ei oo niitä täll viikol) xD
Pitää oikeesti alkaa skarpata koulussa tänä vuonna ja saada paljon hyviä numeroita!! :)) Mut kyll mä pystyn siihe! =D
Viikonloput taitaaki mennä työn merkeissä ja kaipa joudun raahautuu joskus töihi koulunjälkeenki. Mut ei se mittää, hyvä vaa ku on töitä ni saa rahaa, et voi maksaa noit laskui ja saada paljoooon käyttö rahaa koreaan!!! :DD

Semmosta tällä kertaa, nyt tämä tyttö laittaa nukkumaan, ku toi nukkumatti näyttää aika vihaselta jo tossa vieressä xD